1986blutengel
Witam,
na początek przedstawię się krótko. Nazywam się Sebastian, mam 28 lat i od około 14 lat jestem zapalonym fotografem-amatorem posiadającym własną ciemnię.
Po tym, jak z powodzeniem wywołałem filmy C41 i E6, zacząłem teraz zajmować się wywoływaniem odbitek kolorowych.
Oto mój sprzęt:
Powiększalnik kolorowy Kaiser System V
Kaiser Belichtungsuhr
Jobo CPA Colorprozessor
Jako zestaw Ra 4 używam Rollei Digibase Print Kit wraz z Fuji Crystal Archive DP 2.
Kiedy chciałem wykonać próbki naświetlania bez filtrów, musiałem stwierdzić, że po wywołaniu (i oczywiście wybielaniu i utrwalaniu) w temperaturze dokładnie 38 °C oraz przy różnych czasach i wartościach przysłony nie było w ogóle nic widać. Puszka była podgrzana, próbowałem też wstępnego namoczenia, naświetliłem nawet obie strony papieru, jeden arkusz wyjąłem w ciemności, włączyłem oświetlenie w pomieszczeniu i wywołałem. Nic. Czy jestem zbyt głupi, czy robię coś źle, czy też leży to po stronie papieru lub wywoływacza?
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Bardzo cieszyłem się na wywołanie kolorowych odbitek, ale na razie niestety całkowicie straciłem na to ochotę.
Pozdrawiam
Sebastian
€
Magirus
Cześć Sebastian
Czy wywoływacz jest zepsuty?
Złe proporcje? Kolejność, temperatury, „brudna woda”.
Miałem już zdjęcia całkowicie różowe i z nieprawidłowymi kolorami.
Ale nic… To niewiele
Utrwalacz nakłada się na końcu…
Pozdrawiam, Bernd
1986blutengel
Przygotowałem roztwór zgodnie z instrukcją w temperaturze 38°C. Najpierw Color Dev., potem BFix. Jak można to źle zrobić? Powinienem jeszcze dodać, że użyłem wody destylowanej.
Magirus
Właśnie byłem w ciemni
Czy masz jeszcze wywoływacz do czarno-białych zdjęć?
Prowadź naświetlanie połowy kartki papieru Fuji przy świetle pokojowym
I wywołaj ją w wywoływaczu do czarno-białych zdjęć. W puszce – temperatura nie ma znaczenia
Żeby sprawdzić papier.
Z pozdrowieniami, Bernd
1986blutengel