AntiLynd
Hallo allemaal,
het probleem dat ik bij de conventionele archiveringsmethode voor negatieven (het in- en uitdoen van de negatieven in de gangbare hoesjes) altijd zie of vrees, is het risico op krassen. Er zijn nog geen grote rampen gebeurd, maar nu het zelf ontwikkelen weer populairder wordt en het filmverbruik daardoor toeneemt, vraag ik me af of er ook alternatieven zijn, en welke dat zouden kunnen zijn. In de webshop van onze gastheer vind ik er helaas geen, en daarom vraag ik het even aan jullie – als jullie het anders doen, hoe doen jullie dat dan?
Groeten
Nils
wosis123
Ik gebruik perkamenten enveloppen; daar is tot nu toe nog niets bekrast.
AchimBauer
Welterusten,
Ik gebruik dus perkamenten hoesjes. Ik leg de films er zo in dat het langere deel onderaan ligt. Als de film er eenmaal in zit, druk ik het hoesje lichtjes samen zodat het een beetje bol staat, zodat de laagzijde geen contact maakt met het hoesje. Ik schuif de film er helemaal in, zodat er slechts een stukje drager in contact staat met het hoesje. Als er dan krasjes op komen, is er weliswaar geen Repolisan meer, maar in de VS wordt iets soortgelijks verkocht, voor het geval het helemaal misgaat, wat ik nog niet heb meegemaakt.
€
Slaap lekker, Achim
AchimBauer
Sorry dat ik jullie weer eens moet storen terwijl jullie aan het inslapen zijn,
?
Waarom is iedereen eigenlijk zo bang voor krassen???!!!!
?
Ik heb onlangs de Revelog-films ontdekt; daar betaal je tussen de 6 en 9 euro of zo, alleen maar omdat de film al voor het opnemen bekrast is.
En naar verluidt vliegen ze de deur uit.
?
Maar nu echt het licht uit en slapen, Achim