wosis123
Hallo,
Bij mijn Kaiser-vergroter (VCP 6000) gaat de hoogteverstelling moeilijk omhoog (de slinger slipt door), naar beneden gaat het natuurlijk prima. Ik heb het ding al eens opengehaald en schoongemaakt, maar dat hielp niet. De 4 schroeven aan de achterkant zitten al stevig vastgedraaid.
Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen?
Groeten,
Hendrik
AchimBauer
Hallo Hendrik,
Ik heb ook geen briljant idee, maar volgens de handleiding moet je bij wrijvingsproblemen de 4 schroeven gelijkmatig aandraaien.
Als dat niet helpt, je hebt het ding toch opengehad, dus je zou moeten weten wat erin zit. Vervang het onderdeel dat er het meest uitziet als een slijtageonderdeel. Reserveonderdelen zou je bij Kaiser moeten kunnen krijgen, of op eBay een heel goedkoop exemplaar zonder veel accessoires kopen en de onderdelen vervangen.
Groeten, Achim
wosis123
Ja, ik heb het opengehaald, maar er is eigenlijk niets te zien dat op slijtage wijst. Door de schroeven en de daardoor aangedrukte plaat wordt de as van de crank met zijn rolachtige verdikkingen tegen/in de uitsparing van de kolom gedrukt. Het zou dus hooguit de as van de crank kunnen zijn, maar die ziet er eigenlijk goed uit; hooguit is hij misschien verhard en glijdt daardoor weg.
martinhampf
Hallo,
Probeer het eens met ontvetten (bijvoorbeeld met een hoogwaardige remreiniger). Misschien ontbreekt gewoon de juiste "grip".
Met vriendelijke groet
Martin Hampf
AchimBauer
Hallo Hendrik,
?
Het onderdeel hoeft niet per se verhard of versleten te zijn, want aan de andere kant van de kolom moet er ook een geleiding zitten, hetzij met glijstukken, hetzij met rollen; als die daar te klein zou zijn, zou de rol ook geen grip hebben. En of je de stelschroeven nog steviger moet aandraaien, weet ik niet, want na ‘vast’ komt ‘los’.
Vraag eens bij Kaisers na of er reserveonderdelen zijn, misschien ook een exploded view, zodat je kunt zien hoe het in elkaar zit.
Het kan even duren, maar bij Kaisers krijg je altijd een goed antwoord.
?
Groeten, Achim
wosis123
Ik heb Kaiser een e-mail gestuurd; de verantwoordelijke is tot 22 augustus met vakantie. Zodra ik een inhoudelijk antwoord heb, laat ik het weten.
€
Hendrik