AchimBauer
Hallo Tim,
Ik hoop dat je dit vindt; ik heb voor de duidelijkheid een nieuw bericht aangemaakt.
Je vroeg naar de ontwikkeltijden van N74 in spoorchemie. Ik heb inmiddels de tijd gehad om te experimenteren en heb hem in Acurol getest. Ik heb de indruk dat de N74 niet zo extreem reageert op verschillende ontwikkelaars als zijn kleine broertje.
Ik heb de N74 belicht met ca. 400 ASA en ontwikkeld in een verhouding van ca. 1:70 bij ca. 20 °C. Ca. omdat ik weliswaar nauwkeurig heb gewerkt, maar zonder gekalibreerde apparatuur.
De ontwikkeltijd was 30 minuten, 1 minuut continu, daarna elke film lichtjes kantelen.
Foto in de bijlage (helaas geeft deze niet de werkelijke kwaliteit weer, ik ben nu eenmaal geen scanprofessional).
Maar ik moet ook de ketterige vraag stellen: waarom wil je zulke zondig dure chemicaliën gebruiken?
Voor de grap heb ik een poging gedaan met Adotol Liquid NE 1:15 3 min. Eigenlijk een poging tot groenkornontwikkeling.
Ik voeg ook een voorbeeld toe.
?
Groeten, Achim[ATTACHMENT NOT FOUND][ATTACHMENT NOT FOUND]
?
PS: het uploaden verloopt op de een of andere manier niet zoals ik wil, ik hoop dat het gelukt is.
TiMo
Hallo Achim,
Bedankt, nu heb ik tenminste een uitgangspunt.
Waarom SPUR? Omdat ik de ontwikkelaars leuk vind en omdat ik het bedrijf leuk vind.
€
Groeten
Tim