DrXaver
Hallo FOTOIMPEX.
Ik wil graag mijn grote waardering uitspreken voor de winkel.
Ik heb veel bewondering voor de medewerkers die daar werken.
Ze geven advies met een rustige houding, ook al is het er een drukte van jewelste, en zijn ze altijd vriendelijk, zelfs als iemand er al voor de zoveelste keer is en uiteindelijk toch niets koopt.
Op aanraden van Sabrina heb ik een V 35 met Leica-lens gekocht.
Omdat ik last heb van clusterhoofdpijn, ben ik in deze situatie soms erg gespannen. In dat geval ga ik aan de reprotafel met de visitekaartjes zitten en laat ik anderen voorgaan, en iedereen laat me met rust.
Juist op zo'n dag wilde ik ook de set voor de eerste vergrotingen kopen.
Artur heeft me echter aangeraden om de schalen en tangen los aan te schaffen, omdat hij de tijd nam om me te vragen wat ik van plan was en met welke vergroter ik werk.
Al met al dus een groot vertrouwen en een waar genoegen.
Ik hoop dat deze mensen ook goed betaald worden voor hun inzet!!!
Hartelijke groeten
Svenninger
MirkoBoeddecker
Hallo Svenninger,
bedankt voor je compliment. Het klopt dat het bij ons vaak druk is en dat meer personeel zeker wenselijk zou zijn, maar we bevinden ons in de fotomarkt, een van de zwaarste en qua marges meest kwetsbare sectoren die er zijn. Ons succes rust immers op drie pijlers:
1) Uitzonderlijk scherpe prijzen – ook in de winkel niet duurder dan via de postorder –
2) Deskundig en betrokken advies / Geweldig team
3) Uitstekende locatie
2 en 3 zijn eigenlijk niet te rijmen met 1. Het is een combinatie van subsidie via de webwinkel en een nog steeds relatief lage huurprijs van de WBM.
Een deel van de verantwoordelijkheid ligt natuurlijk ook bij onze klanten, die met een soms "schrikbarende consequentie" op zoek zijn naar de laagste prijs.
Tegen deze achtergrond moeten twee dingen duidelijk worden beantwoord:
1) Ja, onze medewerkers worden goed betaald in verhouding tot de omstandigheden (branche, winstgevendheid)
2) In verhouding tot de eigenaren van FOTOIMPEX worden ze zelfs uitstekend betaald (want die krijgen al 15 jaar helemaal niets meer)
Maar het zou voor ons allemaal – inclusief mijzelf – natuurlijk altijd graag meer mogen zijn ;-)
Met vriendelijke groeten,
Mirko