MNossi
Hallo!
Ik ben op zoek naar het inlegglas voor de filterlade van mijn Axomat 4.
Achtergrond: de Multigrade-filterfolies vallen er bijna altijd doorheen.
Glaszetter? Geen kans, ik heb 3 glazen besteld, maar geen enkel paste. Hij krijgt zulke kleine glazen gewoon niet precies op maat gesneden.
Kan iemand mij helpen?
Bedankt en groeten,
Mario?
Morte
Aangezien de lade zich boven de condensor bevindt, zou een zelfgemaakt rooster van dun draad toch ook moeten werken, of niet?
Ik weet niet precies hoe groot de lade bij de Axomat is, maar bij mijn Krokus leg ik de filterfolies van ADOX altijd op de randplaten voor het glas bovenop, omdat die groter zijn en ik ze liever niet wil doorknippen. Dat werkt prima.
AchimBauer
Hallo Mario,
De glazenmaker snijdt de ruiten niet op de traditionele manier, maar kerft ze in en breekt ze, en daarbij ontstaan er onnauwkeurigheden.
Als de ruiten te groot zijn, is dat geen probleem: met een slijpsteen kun je ze bijwerken. Zijn ze te klein, dan heb je pech.
€
Groeten, Achim
jochen53
Hallo Mario,
Glas kan je zonder problemen zagen en slijpen met een cirkelzaagblad met diamanttanden, op lage snelheid en onder waterkoeling. Een gewone glazenmaker kan dat echter niet, maar iemand die bijvoorbeeld spiegels maakt wel. Ook in het glasblaasatelier van onze universiteit (TU München) stonden zulke apparaten. Met veel moeite en schuurpapier of een messenslijpsteen kun je de randen ook bewerken.