Benjamin_
Dobrý den,
jsem nováček v oblasti vyvolávání analogových filmů a právě jsem si u FOTOIMPEXu zakoupil analogové startovací sady. Jako černobílý film mám Kentmere 400 a rád bych věděl, zda jej mohu vyvolat pomocí vývojky ADONAL, a pokud ano, jak zjistím potřebné časy.
€
Doufám, že mi tuto začátečnickou otázku odpustíte.
€
S pozdravem
Benjamin_
Neutrino
Vítej!
€
V zásadě lze každý film vyvolat v jakékoli černobílé vývojce. Výběr filmu a vývojky záleží čistě na tvém osobním vkusu. Kentmere 400 je film s příjemnou charakteristikou, ale poměrně hrubým zrnem. ADONAL vyvolává velmi ostré snímky, vydrží dlouho i po otevření, ale také má spíše hrubé zrno. Pokud tedy preferuješ zrnitý obraz, je tato kombinace pro tebe ta správná.
€
Doba vyvolávání je uvedena například v datovém listu ADONAL (RODINAL):
http://www.fotoimpex.de/shop/images/products/media/37805_1_RODINAL-Datenblatt.pdf
Svůj Kentmere 400 sice v seznamu nenajdeš, ale musíš vědět, že Ilford HP5 je téměř identický. Můžeš tedy bez problémů pracovat s touto dobou.
€
Dalším zdrojem informací o dobách vyvolávání je následující webová stránka:
http://www.digitaltruth.com/devchart.php
Samozřejmě nelze slepě věřit všemu, co je tam uvedeno, a navíc vždy záleží na osobním vkusu a účelu použití filmu, jak dlouho a při jaké teplotě se vyvolává, ale v mnoha případech jsou tyto časy užitečné jako první orientační bod.
Benjamin_
Ahoj Neutrino,
děkuji za podrobnou odpověď, moc mi to pomohlo.
Morte
Ahoj,
s filmem Kentmere 400 pracuji velmi často a rád. Mimochodem mi nepřipadá o nic hrubozrnnější než jiné filmy této třídy, třeba Tri-X. Foma 400 je hrubší. Všechny vypadají dobře.