MirkoBoeddecker
[BIJLAGE NIET GEVONDEN]
€
Bij ADOX Vloeibare Chemie schakelen we stap voor stap over op de nieuwe doseerdispensers.
<p style="background-color:rgb(255,255,255);margin:0px;font-size:15px;color:rgb(77,77,77);font-family:'Open Sans', sans-serif;font-weight:normal;font-style:normal;text-align:left;">Zo kunt u vloeibare concentraten gemakkelijker afmeten. De veiligheidsdop heeft de extra functie van een doseerdispenser, blijft op de fles zitten en hoeft niet te worden verwijderd.
<p style="background-color:rgb(255,255,255);margin:0px;font-size:15px;color:rgb(77,77,77);font-family:'Open Sans', sans-serif;font-weight:normal;font-style:normal;text-align:left;">Wij geven de voorkeur aan stoppen boven verzegeling, omdat er in het verleden bij verzegeling altijd oxidatieproblemen zijn opgetreden. Stopjes sluiten netter en dichter af en mocht er zich toch eens opgedroogde ontwikkelaar tussen het stopje en de dop vormen, dan kan deze in gesloten toestand helemaal niet en in geopende toestand slechts zeer moeilijk door het kleine gaatje in de fles vallen.
<p style="background-color:rgb(255,255,255);margin:0px;font-size:15px;color:rgb(77,77,77);font-family:'Open Sans', sans-serif;font-weight:normal;font-style:normal;text-align:left;">Overgeoxideerde en opgedroogde ontwikkelaar versnelt het bederf van verse chemicaliën!
<p style="background-color:rgb(255,255,255);margin:0px;font-size:15px;color:rgb(77,77,77);font-family:'Open Sans', sans-serif;font-weight:normal;font-style:normal;text-align:left;">ADOX-chemieflessen en -doppen zijn bovendien transparant uitgevoerd, zodat u de toestand van uw concentraten ook visueel kunt controleren. Verontreinigingen van de dop zijn zo gemakkelijk te herkennen, zodat u de dop kunt spoelen.
<p style="background-color:rgb(255,255,255);margin:0px;font-size:15px;color:rgb(77,77,77);font-family:'Open Sans', sans-serif;font-weight:normal;font-style:normal;text-align:left;">Alle ADOX-chemische concentraten zijn om veiligheidsredenen voorzien van een kinderveiligheidssluiting.
<p style="background-color:rgb(255,255,255);margin:0px;font-size:15px;color:rgb(77,77,77);font-family:'Open Sans', sans-serif;font-weight:normal;font-style:normal;text-align:left;">€
<p style="background-color:rgb(255,255,255);margin:0px;font-size:15px;color:rgb(77,77,77);font-family:'Open Sans', sans-serif;font-weight:normal;font-style:normal;text-align:left;">[BIJLAGE NIET GEVONDEN][BIJLAGE NIET GEVONDEN]
piu58
Beste Mirko,
?
Als ik een liter Fix in een jerrycan van 5 liter wil verdunnen, moet ik dan voortaan al die vloeistof door dat kleine gaatje persen? Voor RODINAL of iets dergelijks is dat natuurlijk geen probleem, daar heb ik maar een paar milliliter van nodig. Maar bij papierontwikkelaar, waar je voor een 1+4-oplossing al snel 200 ml per batch nodig hebt, kan dat behoorlijk vervelend worden.
MirkoBoeddecker
De stop kan zonder problemen worden verwijderd. Veel beter dan de oude Calbe-stoppen, die je zelfs met een blikopener niet los kreeg.
Het afmeten van 200 ml via de stop duurt ongeveer 15-20 seconden, zonder dat het gaat spetteren of je de fles hoeft te kantelen.
Het is een beetje een kwestie van oefenen om te zien met welk systeem je sneller bent.
€
Wie Fix in een jerrycan van 5 liter aanmaakt, zou misschien ook de fixeer direct in een jerrycan van 5 liter moeten kopen, daar zit natuurlijk een groot gat in :-)
€
[BIJLAGE NIET GEVONDEN]
piu58
> Wie Fix in een jerrycan van 5 liter aanmaakt, zou misschien ook meteen de fixator in een jerrycan van 5 liter moeten kopen, d
€
5 liter concentraat is iets anders dan 5 liter gebruiksklare oplossing.
€
Ik had ooit jerrycans die (ondanks een vrij hoog verbruik) bedorven waren geraakt door zwavelafscheiding. Bovendien zijn jerrycans niet goed te verzenden.
Haempe
Hallo,
Ik heb me zojuist aan de hand van een fles FX39 vertrouwd kunnen maken met het nieuwe systeem.
Ik ben niet enthousiast, maar het is in ieder geval beter dan de verrotte kartonnen afdichtingen in de sluiting die je soms tegenkomt.
Wat ik graag zou willen weten:
Zijn de flessen ook nog luchtdicht als de stop eraf is?
Of is het ontbrekende millimeter aan de bovenkant van de hals dan een negatief effect?
?