Maxi
Ahoj!
Před pár dny jsem si vyvolal své první vlastní negativy, bohužel se asi něco pokazilo. Myslím, že jsem je vyvolával příliš dlouho, protože jsou tmavé a neprůhledné. Snímky sice rozeznám, ale jen když na negativy svítí světlo shora, a ne zezadu skrz ně. Přikládám dvě fotky. Vlevo jsou ty tmavé a vpravo staré, správně vyvolané, které jsem pořídil v kurzu fotografie na mé škole. Kromě toho jsou v nepravidelných rozestupech vidět tmavé pruhy dlouhé asi 1 cm napříč filmem. Film je APX 400 od Agfy, vývojka a
ustalovač jsou ze startovací sady Film Basic z obchodu FOTOIMPEX:
http://www.fotoimpex.de/shop/analog-startsets/starter-set-film-basic.html
Děkujeme předem za vaši pomoc!
Tandemfahren
Ahoj Maxi,
nejprve tě srdečně vítám v klubu bláznivých sběratelů starého železa, o to víc, že jsi zjevně ještě úplně čerstvá mladá rostlinka, o kterou je třeba se láskyplně starat a pečovat :-)
Tvůj film vypadá, jako by na něj dopadlo cizí světlo. Je po celé ploše zamlžený a na okrajích jsou vidět expozice skrz perforaci.
To může být způsobeno skladováním (APX400 je přece jen už starší), prasknutím kazety na světle, nebo (což je nejpravděpodobnější možnost) tím, že do fotoaparátu proniká světlo přes kryt, a to hlavně vpravo u pantu.
Podívej se přesně, jaké těsnění tam je, pěna, filc atd., a jak vypadá.
O jaký přístroj se vlastně jedná?
Nejjednodušší je vyzkoušet film v jiném fotoaparátu a vše ostatní nechat beze změny, tím chybu hned vyloučíš... vyřadíš? extrovertuješ, nebo jak se to říká, víš přece :-)
Hodně štěstí,
Frank
P.S. Samozřejmě můžeš také při příštím focení přelepit spáru na krytu černou páskou.
Maxi
Ahoj Franku,
?
Díky za bleskovou odpověď!