Ahoj milí členové fóra!
Než se pustím do svého tématu, pár slov o mně. Jsem 22letý filmový nadšenec z Horního Bavorska a od začátku roku 2016 se opět věnuji analogové fotografii, poté co jsem v roce 2009 přešel na digitál.
Důvodem mého návratu je skutečnost, že se chci znovu více soustředit na jednotlivé motivy s vědomím, že každý snímek si zaslouží pečlivý výběr – kvalita místo kvantity. Nakonec mě přestalo bavit prohlížet si snímky okamžitě; mnohem vzrušující je nejprve vyfotit celý film a pak čekat, až ho dostanu zpět z vyvolání, a buď si ho zarámovat, nebo držet v ruce jeho zvětšeniny. Navíc obecně nejsem žádný velký fanoušek digitalizace, i když samozřejmě píšu tady na notebooku. Má to sice některé výhody, ale ve fotografii se raději orientuji na analogovou techniku.
Stále se učím, protože v této oblasti jsem naprostý nováček, ale z každého nového poznatku mám obrovskou radost.
Nyní k samotnému tématu tohoto příspěvku:
V dnešní době, nebo lépe řečeno již mnoho let, je standardem, že se zvětšeniny z negativů ve fotolaboratořích vytvářejí digitálně. To znamená, že negativ se po vyvolání naskenuje v digitálním minilabu, např. Fuji Frontier, a poté se pomocí laserové technologie vyvolá.
Tyto fotografie jsou pak většinou velmi levné, což je na nich při původu z velkých laboratoří také nezaměnitelně vidět.
Druhou variantou jsou analogové ruční kopie, jaké nabízí např. FOTOIMPEX. Ty samozřejmě vypadají prvotřídně – ale mají také svou cenu.
Moje otázka nyní zní: kde v Německu (nebo okolí) ještě existují fotolaboratoře, které stále vyrábějí strojové analogové výtisky?
Rád bych zde na fóru vytvořil seznam s názvy, případně odkazy či adresami a spektrem nabízených služeb.
Abych tomu dal impuls, začnu hned já:
Flash Foto Fachlabor, Hohenzollernstr. 90, 80796 Mnichov-Schwabing
http://flash-fotolabor-muenchen.de/fotolabor-muenchen/?page_id=30