Witajcie, drodzy członkowie forum!
Zanim przejdę do sedna, kilka słów o mnie. Jestem 22-letnim miłośnikiem filmów z Górnej Bawarii i od początku 2016 roku ponownie zajmuję się fotografią analogową, po tym jak w 2009 roku przeszedłem na fotografię cyfrową.
Powodem mojego powrotu jest to, że chcę znów bardziej skupić się na poszczególnych motywach, mając świadomość, że każde zdjęcie wymaga starannego wyboru – jakość zamiast ilości. W pewnym momencie znudziło mi się oglądanie zdjęć od razu; o wiele bardziej ekscytujące jest najpierw zrobienie całej rolki, a potem czekanie, aż wróci z wywołania, i albo oprawienie jej w ramkę, albo trzymanie odbitek w dłoni. Poza tym generalnie nie jestem wielkim fanem cyfryzacji, chociaż oczywiście piszę to tutaj na laptopie. Ma ona pewne zalety, ale w fotografii wolę kierować się techniką analogową.
Wciąż się uczę, bo jestem prawdziwym nowicjuszem w tej dziedzinie, ale cieszę się z każdej nowej wiedzy.
A teraz przejdźmy do właściwego tematu tego wpisu:
W dzisiejszych czasach, a właściwie już od wielu lat, standardem jest cyfrowe tworzenie odbitek z negatywów w laboratoriach fotograficznych. Oznacza to, że po wywołaniu negatyw jest skanowany w cyfrowym minilabie, np. Fuji Frontier, a następnie naświetlany za pomocą technologii laserowej.
Zdjęcia te są zazwyczaj bardzo tanie, co widać po nich bez wątpienia, gdy pochodzą z dużych laboratoriów.
Inną opcją są analogowe odbitki ręczne, takie jak te oferowane np. przez FOTOIMPEX. Wyglądają one oczywiście znakomicie – ale mają też swoją cenę.
Moje pytanie brzmi: gdzie w Niemczech (lub w okolicy) są jeszcze laboratoria fotograficzne, które wykonują analogowe odbitki maszynowe?
Chciałbym stworzyć tutaj na forum listę z nazwami, ewentualnie linkami lub adresami oraz zakresem oferty.
Aby nadać sprawie rozmachu, zacznę od razu:
Flash Foto Fachlabor, Hohenzollernstr. 90, 80796 Monachium-Schwabing
http://flash-fotolabor-muenchen.de/fotolabor-muenchen/?page_id=30