aempire
Hoi,
Ik heb nog een exemplaar van elk van de bovengenoemde films liggen en wilde vragen of ik die ook in de genoemde ontwikkelaar kan ontwikkelen, welke ISO-waarden ze dan hebben en wat de ontwikkeltijden zijn?
Ik heb namelijk eigenlijk geen zin om voor twee films de hele bijbehorende ontwikkelingsspullen aan te schaffen, die uit meerdere componenten bestaan...
€
Groeten, Tobias
TiMo
Hallo Tobias,
Ik weet niet in hoeverre de Orthopan UR vergelijkbaar is met de Copex Rapid. Maar ik heb voor deze combinatie eens navraag gedaan bij de heer Schain. Het antwoord was:
?
?
[Copex in ADOTECH II] hebben we tot nu toe nog niet getest. De ontwikkelaar zou onder bepaalde omstandigheden wel kunnen werken, maar je hebt in ieder geval een aanzienlijk lagere verdunning nodig, dus een meer geconcentreerde werkoplossing, dus misschien in plaats van een verdunning van 1 + 14, zoals nodig is voor de CMS 20, minimaal een verdunning van 1 + 7 tot 1 + 5.
Dat zou, gezien de prijs van de ontwikkelaar, gewoon te duur zijn. Daarom raden wij voor de Copex Rapid onze Modular UR-ontwikkelaar (Part A1 en Part B) aan, die speciaal voor deze emulsie is ontwikkeld.
?
Groeten van Tim
Tandemfahren
Orthopan UR werkt echter prima in ADOTECH II, omdat het identiek is aan CMS20.
Frank
TiMo
Hoi Frankie-Boy,
en het DXS-spoor is de Copex Rapid?
Groeten van Tim
Tandemfahren
Hoi,
ja, ik denk het wel, maar ik vraag het voor de zekerheid nog even aan Uwe of Mirko.
(sorry dat ik dit zo lang over het hoofd heb gezien)