Neutrino
Ik loop al een tijdje te twijfelen of ik een Polaroid-back voor mijn Mamiya RB 67 SD moet aanschaffen. Het zou best wel aantrekkelijk zijn om met dit monster ook instantfoto’s te kunnen maken. Het enige wat me tot nu toe ervan heeft weerhouden, is de angst dat de inmiddels laatste overgebleven geschikte film, de FB 100, ook verdwijnt en ik dan met een back zit zonder die te kunnen gebruiken.
Daarom nu mijn vraag of er ook nog andere mogelijkheden zijn om de back te gebruiken. Concreet had ik aan de volgende dingen gedacht:
.) Gebruik van de Impossible Integral-films. Ik heb ergens op internet gelezen dat dit in principe mogelijk is, ook al is het een nogal lastige procedure. Zoals ik het begrepen heb, haal je een film uit de filmcassette, stop je die in de Polaback van de RB 67, uitvoert de belichting, stop je hem weer terug in de filmcassette en laat je hem vervolgens uitwerpen door een echte Polaroidcamera. Zou dat zo werken? Is er nog een eenvoudigere manier om de Impossible-films te gebruiken?
.) Is het op de een of andere manier mogelijk om de Fuji Instax Wide-film te gebruiken?
.) Is het op de een of andere manier mogelijk om de Fuji Instax Mini-film te gebruiken?
.) Zou het mogelijk zijn om een op maat gesneden vlakfilm in de Back te gebruiken? Je zou toch op zijn minst een orthofilm bij rood licht vrij goed op maat moeten kunnen snijden, of niet? In mijn gedachten zou ik dan in ieder geval een formaat van 7 x 7 cm hebben. Dus een soort groot vierkant.
.) Is het mogelijk om op maat geknipt fotopapier te gebruiken?
Ik zou het leuk vinden als jullie hier iets over kunnen zeggen.