FrankGosebruch
...
AchimBauer
Ahoj Franku,
ani já ti nemůžu říct nic konkrétního!
Také jsem se touto otázkou zabýval, ale nic jsem nezjistil. Jediné, co se dá zjistit, je, že ve Stuttgartu West v Rosenbergstraße, myslím na čísle 113, má firma údajně stále existovat, jen jsem si toho ještě nevšiml.
A v Leinfelden Echterdingen se firma jmenuje Metal-Photo-Maton gmbh a vyrábí hliníkové štítky.
Náš správce jednou zde na fóru zmínil, že převzal Beseler od firmy Teufel.
Při prohrabávání starého Lindemannu (stále existuje jako internetový obchod, který dál provozuje starý pan Lindemann ze svého bytu; kamenný obchod ve Stuttgartu je nyní Osiander) jsem v knize o fotografickém průmyslu v Německu našel záznam, který také neobsahoval o moc víc než bývalou adresu.
Vím, že Teufel měl kdysi v sortimentu vývojové vany, také objektivy, ale především prodával zvětšovací přístroje Fujimoto a Ahel a Beseler.
Nevím o tom, že by toho moc vyráběl, myslím, že to byla spíše obchodní společnost, která nesla název Photogerätebau z doby jejího založení. A možná později vyráběla ještě pár drobných dílů, aby přizpůsobila přístroje místním podmínkám.
Právě jsem v katalogu Photo Universal (velkoobchod s profesionálním vybavením) z roku 1981 objevil vývojovou soupravu Deville a zařízení na vývoj dlouhých pásů Bobinoir. I když švábský jazyk převzal mnoho slov z francouzštiny, přesto si nemyslím, že by tato zařízení byla dílem švábských kutilů.
€