AchimBauer
Fijne kerstdagen, Mattes,
€
Ik ben niet echt een fervent knutselaar, maar af en toe doe ik wel eens iets. Ik heb net een Sumikon in elkaar gezet, een camera met twee objectieven voor 35 mm. De bouwpakket is verkrijgbaar bij Pearl of, inclusief handleiding, bij Franzis. Ik heb hem nog niet getest, maar het zoekerbeeld is echt belabberd. Ik heb ook al een Olympus OM2 gebouwd, natuurlijk niet werkend; die gaat bij de andere camera's die ik nodig heb voor het op de juiste manier houden van huisstof. De drukpatroon is te vinden op de Japanse homepage van Olympus of op Paiermodelle.de; daar zijn ook werkende pinholecamera's te vinden.
Dat met de Cu 5-kop heb ik ook in gedachten, maar geen complete kop, in plaats daarvan de lens uit een 75 mm-kop halen en in een printplaat voor mijn 6x9 Linhof (6x7 Rollex) inbouwen.
En vandaag was ik in de bouw- en tuinmarkt om een glazen bol te kopen. De verkoopster was een beetje verbaasd dat ik de glazen bol met een schuifmaat opmat en dat hij zilverkleurig moest zijn. Die wil ik in een plexiglasbuis inbouwen en voor een lens plaatsen als vogelogenlens; dat is een fisheye-lens waarbij je zelf ook op de foto komt.
En eens heb ik een goedkope kapotte Praktica op de kop getikt, die ging onder de diamantzaag als snijmodel, moest daarna nog met een excentrische schuurmachine worden bijgewerkt. Ziet er goed uit, maar niet professioneel; nu weet ik waarom professionele snijmodellen voor meer dan 900 euro worden verkocht.
En als ik het me goed herinner, waren of zijn er ook bouwpakketten bij onze huisbaas.
€
Groeten, Achim
AchimBauer
[BIJLAGE NIET GEVONDEN][BIJLAGE NIET GEVONDEN][BIJLAGE NIET GEVONDEN]Hallo Mattes,
hoe heb ik dat nou kunnen vergeten? Ja, het was eens, nog niet zo lang geleden, dat ik naar een of andere OM1 keek, die vervolgens met een heleboel endoscopiebenodigdheden werd geleverd, die allemaal aansluitingen voor allerlei endoscopen waren. Een daarvan had een optiek en met een houten schijf, waarin ik een gat had geboord, plaatste ik een deurspion met een afgezaagde buis als MokroFischey.
Ik ben vandaag toevallig weer over de foto's gestuit. Als ik de deurspion zou kunnen afschermen, zou er misschien meer scherpte en contrast mogelijk zijn.
Groeten, Achim