Ik fotografeer al een aantal jaren analoog en heb in de loop der tijd heel wat spullen gekocht die ik niet meer nodig heb. Daarom vraag ik hier nu eens of iemand hierin geïnteresseerd is; ik kan jullie op verzoek en bij interesse ook foto’s sturen.
Ik kan met een gerust hart zeggen dat de spullen, op enkele uitzonderingen na, in perfecte staat zijn; veel ervan heb ik zelfs nog nooit gebruikt!?
- 1 Een compleet ''Bundeswehr-fotolaboratorium'', dat is een zeer grote olijfgroene houten kist die, als je hem opent, verandert in een tafel en een plank in één. Daarin zit werkelijk ALLES wat je nodig hebt om film te ontwikkelen (van Minox, via kleinbeeld tot middenformaat), baryt- en PE-afdrukken te maken en te drogen, en een heleboel andere prullaria die in het ''veld'' meer zin hebben dan in het lab.
Zoals ik al zei is het echter erg groot. Toen ik het destijds kocht (dat was mijn start; nadat ik het had, kon ik niet meer stoppen met fotograferen), heeft de Bundeswehr het via een transportbedrijf naar me opgestuurd, maar het past ook zonder problemen in de kofferbak van een auto, dat hebben we ook al eens gedaan toen we het meenamen naar het tentenkamp, wat ook echt cool was :), aangezien het destijds relatief veel heeft gekost, zou ik er ongeveer 120 euro voor willen hebben, daarover kunnen we bij interesse ook onderhandelen ;)
- 1 Meopta Axomat, ik heb hem nooit gebruikt, maar ik geef hem graag weg, die kun je ook goed per post versturen.
- 1 Meopta Opemus (kan tot middenformaat), die heb ik nieuw gekocht, maar nooit veel gebruikt; hij heeft een kleurenfilterlade, waarbij het glas echter een barst heeft, maar dat maakt niet uit, want het zit boven de diffuser en is er alleen om te voorkomen dat het filter erdoorheen valt; voor zo'n 20 euro kun je hem hebben, maar dat is bespreekbaar?
- Heel veel PE-papier, ik houd niet van PE, als je interesse hebt, kun je er weer naar vragen ;)
- 3 donkerekamerlampen, een heel oude Agfa-lamp met een heleboel filters, de andere 2 zijn van die standaard Kindermann-dingen?
- Diverse belichtingskaders?
- Een JoBo ATL 3, geweldig ding, met handleiding enz. Ik heb hem niet vaak gebruikt en heb hem voor iets minder dan 500 euro gekocht, maar voor zo'n 300 euro geef ik hem graag weg, maar ook hier is de prijs bespreekbaar?