Daniel,
ik kan je de afdichtingen van Kameradoktor ook aanbevelen. Ik heb mijn Pentax 6x7 en mijn Mamiya M645J ermee afgedicht. Geweldig. Het enige lastige is het zorgvuldig verwijderen van de oude afdichtingen, dat is dus een kwestie van geduld... met wat fijne muziek op de achtergrond, een lekker kopje koffie erbij en stukje bij beetje verder werken. Je hoeft het niet in één dag af te krijgen. Goed licht is ook hier belangrijk! Schijn er af en toe vanuit verschillende richtingen op, dan zie je waar er nog wat van het oude afdichtingsmateriaal vastzit. Dat zie je misschien over het hoofd als het licht altijd maar uit dezelfde richting komt.
Veel succes en een vaste hand!
Bedankt, ik ga mijn geluk eens beproeven en dan hier verslag uitbrengen (maar dat kan even duren). En zelfs als ik er op de een of andere manier in slaag om het te verpesten, is het geen groot verlies...
<blockquote class="ipsBlockquote" data-author="Photux" data-cid="16567" data-time="1381490326">
<div>
Hartelijk dank voor jullie antwoorden! Ik denk dat ik het eerst eens met zo'n set ga proberen. Goede tip ook met die isopropanol, die zou ik sowieso eens kunnen aanschaffen om de toonkoppen schoon te maken (tot nu toe gebruik ik altijd spiritus omdat dat goedkoop en voorhanden is).
Groeten
Daniel
</div>
</blockquote>
OFFTOPIC:
Oh! Toonkoppen met spiritus! Oh nee!
De hier verkrijgbare spiritus (brandspiritus) bevat bittere stoffen op oliebasis. Deze laten een dunne film achter op de toonkoppen en een nog veel ergere film op de aandrukrollen, die deze op den duur kan beschadigen.
Drankalcohol is daar absoluut geen probleem...
Groeten Oliver
Ah, goed om te weten! Tot nu toe heb ik hooguit gehoord dat het slecht zou zijn, maar niet waarom. Ik had die laag ook al opgemerkt en heb die er daarna altijd weer weggeveegd. Maar ik ga eens bij de apotheek naar propanol vragen, beloofd. ;)