JohnSaves
Možná je to na analogové fórum hloupá otázka, ale tak napůl sem patří:
?
Hledám doporučení na poskytovatele služeb pro zvětšeniny digitálních černobílých fotografií.
Fotografuji analogově a provádím vlastní vývoj. Výhradně černobílé snímky. Poté naskenuji negativy, momentálně nemám místo ani čas na zvětšovací přístroj.
Zvětšeniny ze skenů si pak objednávám online. U velkých poskytovatelů (Pixum atd.) jsem však s černobílými fotografiemi měl opravdu špatné zkušenosti (artefakty, rozmazané...).
?
Může mi někdo doporučit nějakého poskytovatele? Mnohokrát děkuji!
Urnes
S Fuji můžeš pracovat docela profesionálně
http://www.fujifilm-fotoservicepro.eu – tam dostaneš výsledek přesně podle svých představ, pokud neuděláš žádnou chybu. K dispozici jsou tam také Whitewall a saal-digital, ale ty jsem osobně ještě nevyzkoušel.
Pokud to má být levnější, můžeš to zkusit u Photodose. Tam si nechávám vyvolávat své 40x50 výtisky pro domácí použití.
Důležité je vždy, aby byl soubor dostatečně velký, tedy nejlépe minimálně 250, lépe 300 dpi na konečný formát, a pokud možno nakonfigurovaný jako stupně šedi a jpg na nejvyšší úrovni kvality. V objednávkovém softwaru vždy vypni automatické vylepšení.
Pozdravuje Sven.
klausentreiben
[quote="Urnes"] ...
Důležité je vždy, aby byl soubor dostatečně velký, tedy nejlépe minimálně 250, lépe 300 dpi v konečném formátu, a pokud možno nastavený na stupně šedi a ve formátu jpg v nejvyšší kvalitě. V objednávkovém softwaru vždy vypněte automatické vylepšení.
Zdravím, Sven.[/quote]
Dpi se přece vždy udává na palec, jak to myslíte tím „konečným formátem“?
Konfigurovaný jako stupně šedi, to asi znamená ne barevný sken, ale černobílý sken?
Je třeba při ukládání přímého digitálního obrázku pro pozdější analogové zvětšení na něco dávat pozor?
Urnes
Pokud má mít zvětšenina rozměry 20×25 cm (8×10") a tiskárna vyžaduje rozlišení 300 dpi, musí mít soubor minimálně 2400×3000 pixelů.