wschwetz
Hallo,
Ik heb per ongeluk een Classic Pan 400 ondergaan bij een belichting op 160 ASA. Ik weet niet meer of het op dat moment volop zon was of bewolkt. Heeft iemand een idee voor een contrast van 0,7? Ik heb D76 en APH09 1:40
Tandemfahren
Doe gewoon alsof je niets... hebt gemerkt. Ja, echt waar.
€
Zonder de film zelf te kennen, durf ik te wedden dat de werkelijke gevoeligheid rond 250+/- een derde ligt. Je daadwerkelijke overbelichting is dus nauwelijks het vermelden waard.
Als je integraal of op een andere manier automatisch hebt gemeten, zit je meestal toch al aan de krappe kant.
Een 400-film kan dat makkelijk aan.
Veel plezier met de foto's,
€
Frank
PeterVolkmar
Hoi,
als ik het me goed herinner, heeft de Classic maar 200 ASA, dus wat Frank zegt klopt zeker.
De Classic heeft een zeer uitgesproken korrel, om het vriendelijk uit te drukken (hoewel het een mooie en echt zeer goede grijswaardeweergave heeft; op 4x5 gebruikte ik deze graag als ik ook bij grootformaat korrel wilde hebben), daarom zou ik D67 aanraden. Helaas heb ik daar geen tijden voor.
Groeten, Peter
Urnes
Ja, gewoon ontwikkelen. Ik voer de belichting uit op 200 ASA. Bij 400 is hij gewoon te dun.
€
Groeten, Sven.
wschwetz
Ik heb eindelijk tijd gevonden en heb de film op de normale manier met D76 ontwikkeld. Het is gelukt, de contrasten zijn goed. Bedankt voor de tip.
?
Heeft iemand al eens Classic Pan 200 @ 160 met Promicrol ontwikkeld en kan hij of zij een indicatie geven?