Bonderer
[color=#222222][font=arial, sans-seriOm te beginnen moet elk bedrijf natuurlijk winst maken; dat is legitiem en moet ook zo zijn, anders dreigt faillissement.[/colo
[color=#222222][font=arial, sans-seriMaar juist in de fotohandel zijn er twee heel verschillende soorten spelers actief.[/colo
[color=#222222][font=arial, sans-seriDe enen zijn gewoon handelaars: zo goedkoop mogelijk inkopen en duur verkopen. Het meest schrijnend te zien op eBay: gekleurde plastic schijven als filter voor zwart-wit, en dat kwam ik pas te weten na navraag. De prijs had mijn nieuwsgierigheid gewekt.[/colo
[color=#222222][font=arial, sans-seriDe anderen zijn ondernemers die zich met veel passie en toewijding, ook in financiële zin, inzetten voor het behoud van de analoge fotografie.[/colo
[color=#222222][font=arial, sans-seriZe willen er (mede) voor zorgen dat de kunst van de analoge fotografie en het ambachtelijke deel, het laboratoriumgedeelte, niet uitsterven, en we moeten hen daarbij niet in de steek laten.[/colo
[color=#222222][font=arial, sans-seriZe bieden cursussen aan, laten materiaal vervaardigen, ontwikkelen nieuwe dingen en, en, en.....[/colo
[color=#222222][font=arial, sans-seriNaar mijn mening en ervaring staan onze gastheer, zeker al een aanzienlijk bedrijf, maar ook individuele spelers zoals Spürsinn, Lumiere Shop of Wolfgang Moersch helemaal vooraan.[/colo
[color=#222222][font=arial, sans-seriZij zijn niet alleen ondernemers, maar hebben ook een grote passie voor analoge fotografie en bieden kwaliteit.[/colo
[color=#222222][font=arial, sans-seriDus vrienden van de analoge fotografie, koop niet bij willekeurige obscure handelaars of de puur commerciële verkopers.[/colo
[color=#222222][font=arial, sans-seriKoop liever bij degenen die met passie opkomen voor het analoge en die weten dat fotografie ook een zintuiglijke aangelegenheid is, in de ware zin van het woord, en niet alleen winst.[/colo
[color=#222222][font=arial, sans-seriMaar ik moet toegeven dat ik mijn filmrolletjes altijd bij Foto Feldhege bestel, daar ben ik meer dan 40 jaar geleden besmet geraakt met het fotografievirus, en dat is bij mij ongeneeslijk. Mijn eerste camera was een AGFA voor 126-cassettes en die winkel bestond toen al heel lang en is er nog steeds.[/colo