ppilihp
[BIJLAGE NIET GEVONDEN]
€
Hallo forum,
€
Ik wil graag mijn BIG TWIN 3 middenformaatcamera verkopen. Ik heb de camera rond 2009 in Hamburg gekocht en heb er af en toe mee gefotografeerd. Het afgelopen jaar heeft hij eigenlijk helemaal stilgelegen, wat jammer is voor de camera. Ik wilde bij jullie informeren wat deze camera ongeveer waard is? Hij is er uiterlijk goed aan toe (normale gebruikssporen) en er zit nog een bruine leren tas bij. Ik heb een paar foto's bijgevoegd.
€
Ik zou het leuk vinden als iemand een tip heeft. : )
Een fijne start van de week en hartelijke groeten
€
Philipp
Neutrino
Hmm... misschien 40? – 80?... maar dat is slechts mijn persoonlijke inschatting.
ppilihp
Alvast bedankt, verder niemand?
Gast
De BIG Twin3 kostte uiteindelijk 150 €.
Ik denk dat 80-100 € op eBay realistisch is.
Maar er is elke dag wel een sukkel te vinden, dus met een beetje geluk zou natuurlijk ook een iets hogere prijs mogelijk zijn.
…
Groeten
Wolfgang
AchimBauer
Hallo Philip,
De Big Twin is qua constructie identiek aan de Seagull (de Big Twin zou vernieuwd zijn en de zwakke punten zouden verholpen zijn)
en de Revue. Zoek gewoon eens een paar Seagulls op eBay en zet ze op je verlanglijstje, dan krijg je een idee van de prijzen.
€
Groeten, Achim
ppilihp
Bedankt allemaal :-)
ppilihp
u_d
Ik ken de Seagull niet, maar een vaste focus zou me erg verbazen.
piu58
Dit is geen camera met vaste focus, maar qua ontwerp een degelijke camera met twee lenzen. Ik heb er ooit een gehad, ook van Brenner. Helaas was de kwaliteitscontrole bij de Chinese fabrikanten destijds slecht. Binnen de garantieperiode vertoonde hij drie verschillende (!) defecten; ik heb hem toen verkocht, met flink verlies. Maar rondlopen met een onbetrouwbare camera, dat is het niet waard.
Als iemand zo'n camera een paar jaar heeft gebruikt en er is niets vastgelopen, vastgeklemd of kapotgegaan, dan is hij zeker bruikbaar. De mijne had een zeer hoge scherpte (Tessar-type), maar was iets gevoeliger voor lichtverspreiding dan Cord/Flex.