Ulf-Benno
Vážení milovníci fotografie!
Jako úvod do tohoto fotografického fóra bych se rád nejprve představil a předložil k diskusi své nejnovější techniky vyvolávání. Jsem inženýr a pocházím z Postupimi, v současné době však pracuji převážně v Lipsku. S fotoaparátem „Praktika“, financovaným z peněz na biřmování, fotografuji již 30 let, poté co mi jeden z obdivovatelů mé matky krátce předtím daroval zvětšovací přístroj „Filmosto-Autofoc III“ (Drážďany, kolem roku 1955). Tento přístroj je sice z optického hlediska velmi jednoduchý a díky skleněné desce přitahuje veškerý prach. Mechanický autofokus s přehlednou stupnicí pro přepočet expozičních časů však umožňuje velmi rychlou a příjemnou práci. Pohlednice z hustých negativů lze vyrábět doslova hromadně. Hodí se sem i filmová deska z „Krokusu“ (jednoduchý polský zvětšovací přístroj), kterou používám, když už prach nezvládám. Zpočátku se můj zájem týkal pouze fotografické techniky a fotochemie. Vyzkoušel jsem všechny druhy filmů, vývojky a metody vyvolávání. Filmy jsem exponoval hlavně proto, abych vyzkoušel ostrost a kontrast. Fotografované lidi, rostliny, zvířata, budovy a stroje byly jinak vedlejší záležitostí. Brzy jsem začal fotografovat všechny příbuzné a známé a jejich známé a příbuzné. Zahrada, kuchyně, altán, dílna, hřiště a samozřejmě oslavy vždy poskytovaly nádherné motivy pro portréty všeho druhu. Teprve později jsem si uvědomil, jaký fotografický poklad jsem tím nashromáždil, a v tomto duchu fotografuji dodnes.
Abych si v době digitálního šílenství mohl stále užívat klasickou černobílou fotografii, je důležité využít všechny možnosti rychlé a snadné práce, především proto, abych dosáhl spolehlivého a reprodukovatelného výsledku. Proto bych zde rád představil svůj malý vyvolávací stroj a podnítil diskusi.