Ulf-Benno
Drodzy miłośnicy fotografii!
Na początek na tym forum fotograficznym chciałbym się przedstawić i podzielić się moimi najnowszymi technikami wywoływania zdjęć. Jestem inżynierem i pochodzę z Poczdamu, ale obecnie pracuję głównie w Lipsku. Od 30 lat fotografuję aparatem „Praktika”, sfinansowanym z pieniędzy otrzymanych na bierzmowanie, po tym jak wielbiciel mojej matki podarował mi nieco wcześniej powiększalnik „Filmosto-Autofoc III” (Drezno, ok. 1955 r.). Urządzenie to jest co prawda bardzo proste pod względem optycznym, a dzięki szklanemu stolikowi przyciąga wszelkiego rodzaju kurz. Jednak mechaniczny autofokus z przejrzystą skalą przeliczeniową czasów naświetlania umożliwia bardzo szybką i przyjemną pracę. Pocztówki z gęstych negatywów można wręcz produkować masowo. Pasuje tu również stolik filmowy z „Krokusa” (prostego polskiego powiększalnika) i używam go, gdy nie radzę sobie już z kurzem. Na początku interesowała mnie wyłącznie technika fotograficzna i chemia fotograficzna. Wypróbowałem wszystkie rodzaje filmów, wywoływaczy i metod wywoływania. Naświetlałem filmy głównie po to, aby sprawdzić ostrość i kontrast. Fotografowane osoby, rośliny, zwierzęta, budynki i maszyny były poza tym sprawą drugorzędną. Wkrótce zacząłem fotografować wszystkich krewnych i znajomych oraz ich znajomych i krewnych. Ogród, kuchnia, altana, warsztat, plac zabaw i oczywiście uroczystości zawsze stanowiły wspaniałe motywy do wszelkiego rodzaju portretów. Dopiero później zdałem sobie sprawę, jaki fotograficzny skarb zgromadziłem w ten sposób i w tym duchu fotografuję do dziś.
Aby w erze cyfrowego szaleństwa nadal czerpać radość z klasycznej fotografii czarno-białej, ważne jest, aby wykorzystać wszystkie możliwości szybkiej i łatwej pracy, aby przede wszystkim uzyskać pewny i powtarzalny wynik. Dlatego chciałbym w tym miejscu przedstawić moją małą maszynę do wywoływania i zachęcić do dyskusji.