Olivinyl
Hallo allemaal,
Waar kan ik in Duitsland nog ADOX CHS 100 of Efke 100 per rol van 30,5 meter bestellen?
Groeten, Oliver
EDIT: Ik heb net iets gelezen over een ADOX CHS 100 II – Mirko: meer info graag!
AchimBauer
Hallo Oliver,
Ik neem aan dat je op rol zoekt omdat die ruimtebesparend in de vriezer kan worden bewaard.
Ik heb maanden geleden al geprobeerd om CHS 100 op rol te krijgen, maar de winkels die het in hun assortiment hadden, konden niet leveren, en de enige die wel kon leveren had nog twee rollen van 30,5 meter die ver boven de Impex-prijs lagen. Ik heb ergens nog wat restanten van EFKE gevonden, en dat was het dan. Misschien kun je in het buitenland kijken; daar vond ik niet zo lang geleden een verkoper die nog Forte-films had, maar die waren ook snel uitverkocht.
We kunnen alleen maar hopen dat de nieuwe net zo goed wordt. En ook ik zou graag wat meer informatie willen, vooral of hij meteen met alle formaten op de markt komt en of hij geschikt is voor ae-ontwikkelaars.
Groeten, Achim
Olivinyl
Hallo Achim,
Dat vreesde ik al. De ruimte in de vriezer maakt me niet uit.
Het vervelende is alleen dat de 30 meter minder dan 40 euro kostten en een enkele rol 3,70 euro.
Ik zou nog wel een voorraadje patronen voor 36 opnames kunnen inslaan, maar dat is bijna het dubbele.
Met de film per meter zou ik ook veel flexibeler zijn wat betreft de benodigde filmlengte.
Jammer :-(
Laten we dan eens kijken hoe het met de nieuwe CHS staat.
Groeten, Oliver