Hallo Klaus!
Voor zover ik weet zijn er projectoren voor 9x12 (4x5) verkrijgbaar bij Gütschmann (of zijn opvolgers).
Goed om te weten! Ik heb een Linhof 6x7, ik vermoed dat die van Liesegang komt. Het is weliswaar uit het stenen tijdperk van de projectoren, maar toch van vrij goede kwaliteit.
Een mogelijke vlakfilm zou de nieuwe CHS II van ADOX kunnen zijn.
Dat zou natuurlijk heel mooi zijn. Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanging voor de SCALA. Voor een sollicitatie voor een opdracht nam ik eens grootformaat SCALA-dia's samen met enkele 4x5" lichtplaten mee naar een bespreking. Dat maakte ongelooflijk veel indruk!
Misschien kunnen we samen iets voorbereiden voor het fineartforum (nov. 2013)?
Daar zou ik heel veel interesse in hebben. Ik ben het afgelopen half jaar echter erg ziek geweest en ik weet niet hoe het er beroepsmatig voor mij verder uit gaat zien. Dat betekent dat het dit jaar voor mij zeker niet gaat lukken.
Maar: ik ben van beroep bouwhistoricus en fotografeer al vele jaren Griekse tempels in Klein-Azië, Magna Graecia en natuurlijk in het Griekse moederland in de formaten 13x18 cm (ik wilde oorspronkelijk dit formaat aanhouden en bezit daarvoor een Technika V 13x18 cm, maar zoals het nu gaat, kon ik dit formaat, ik ben gewoon veel te voet of op de fiets onderweg, niet altijd gebruiken), 4x5", 6x7 cm en 6x6 cm. Daarnaast bezit ik een groot aantal opnames van het historische Frygië. Deze opnames zou ik graag eens presenteren.
Dit zijn allemaal zwart-witnegatieven. Ik ben al lang van plan om van deze negatieven dia's te maken. Ik heb daar echter weinig tot geen ervaring mee.
Maar aangezien ik echt grote interesse heb in jouw voorstel! - Zouden we 2014 als streefdatum kunnen nemen?
Mijn website is voorlopig ook weer online.
Bedankt! Ik heb het al gezien! ;-)
Met vriendelijke groeten
CP