Ik wil niet brutaal zijn, maar heb je je ooit verdiept in living history of re-enactment?
Dat ben je al. Wat dacht je van een nieuwe enscenering van Dresden of Coventry?
Dat heeft niets met politiek te maken. Er zijn voorstellingen uit alle tijdperken en we werken nauw samen met musea die zich bezighouden met de periode van de Tweede Wereldoorlog. Ik ben zelf ook geen geboren Duitser, dus ik sta dergelijke beschuldigingen niet toe!
Dus informeer je eerst voordat je begint te schreeuwen!
Goedenavond
Living History hadden we net met de NSU.
Ik ken geen enkel serieus museum dat waarde zou hechten aan dergelijk pseudowetenschappelijk werk.
En geschiedenis heeft altijd wel iets met politiek te maken. Ook met heroïsche en sensationele voorstellingen van oorlogsgebeurtenissen.
Je zou eerst eens over dit onderwerp moeten nadenken voordat je zulke onzin produceert en publiceert.
Er is kilometers aan beeld-, film- en geluidsmateriaal uit die tijd; het is niet nodig om zulke dingen opnieuw in scène te zetten, tenzij je jezelf en je vrienden de schijn van serieusheid wilt geven.
Je afkomst maakt het er niet beter op. Het is veeleer een kwestie van "eer". Die van de talloze doden van deze gebeurtenis. Die Coventry en Dresden hebben overleefd.
Bekijk de Wehrmacht-tentoonstelling van Philip Reemtsma eens, daar vind je genoeg voorbeelden van hoe je het niet moet doen.
No pasaran!