andistueckl
Hallo allemaal,
dit is mijn eerste bericht hier en ik zou erg dankbaar zijn voor nuttige tips.
Ik heb hier op het forum al naar soortgelijke onderwerpen gezocht, maar de reacties waren nogal teleurstellend, zie:
http://forum.fotoimpex.de/index.php?showtopic=2429&st=0&p=13173&hl=+labor%20+berlin&#entry13173
Ik wil geen fotolab huren voor exorbitante prijzen per dag, noch zelf een fotolab runnen, omdat me dat te inefficiënt lijkt.
Daarom ben ik in Berlijn op zoek naar gemeenschappen waar ik me bij kan aansluiten. Ik heb ook niets tegen uitwisseling en kan mijn volledige uitrusting ter beschikking stellen (JOBO LBL 7700, diverse bakjes, KB + MF-lens en diverse kleine spullen).
Zelf fotografeer ik met een Hasselblad en wil ik graag weer op baryt vergroten.
2. ALTERNATIEF: ik heb in mijn coworkingruimte de mogelijkheid om een leegstaand bad (betegeld, 1e verdieping, dus verwarmd) als lab te gebruiken, maar ik wil dit niet alleen gebruiken, liever huur en apparatuur delen (huurprijs schat ik op €100-150/maand).
Is er iemand die hierin geïnteresseerd is? =)
Andreas
piu58
> (Ik schat de huurprijs op € 100-150 per maand.)
Uiterlijk na twee maanden heb je de investering in je eigen apparatuur al terugverdiend. Een Opemus krijg je bijna voor een prikkie, bakjes en een ontwikkelingsbakje kosten geen fortuin en papier en chemicaliën heb je toch al nodig.
urbatschek
Het lijkt erop dat Andreas toch al een Duka-uitrusting heeft. Hij is op zoek naar een "laboratorium"-woongroep die hij wil inrichten. Daarom begrijp ik heel goed dat 150 ruilpunten voor hem alleen iets te veel is ...
Groeten, Mirko