Nic
Ahoj,
jsem typický začátečník a samozřejmě hned dělám první chyby.
Chtěl jsem si z negativů vyrobit kontaktní kopie. Moje zkušební snímky jsou však už po 3 sekundách v vývojce úplně černé. Zkoušel jsem při cloně 8 vše od 1 sekundy až po 30 sekund. Vždycky to samé.
Papír je nový. Jako vývojku jsem použil Adox Adotol Liquid Ne, naředěný v poměru 1+7. Červené osvětlení temné komory!
Kde by mohla být chyba?
Byl bych rád, kdyby mi někdo mohl dát pár tipů, kde bych mohl začít s hledáním chyby!
S pozdravem Niklas
wosis123
Jak přesně jsi ty papíry exponoval?
3 sekundy naznačují, že tam bylo MNOHEM příliš světla.
S pozdravem,
Hendrik
Nic
Fotil jsem s časovačem. Použil jsem fotoaparát Meopta/Axomat se standardním objektivem s clonou f/8.
S pozdravem Niklas
Gucker
Jaká je vzdálenost mezi papírem a čočkou; jakou má čočka ohniskovou vzdálenost?
Wolfgg
Ahoj Niklasi,
možná někdo za denního světla spočítal, kolik listů papíru je v balení. Nesmějte se, všechno se stává, od té doby, co existuje i „fotografický papír“ pro barevné tiskárny.
Takže nejdřív vyzkoušej, jestli je papír ještě neexponovaný, a vyndej z krabice malý kousek neexponovaného papíru s emulzí dolů, vlož ho na 1 minutu do vývojky a normálně zastav a zafixuj. Pokud je papír stále bílý, je v pořádku.
Poté jako další test bez filmu v zvětšovacím přístroji nastavte clonu na 11, hlavu tak vysoko, aby osvětlovala kontaktní list, a pak proveďte expozici malého kousku papíru 1 sekundu, pak jeden 2 sekundy, pak jeden 4 sekundy, pak jeden 8 sekund atd. a vždy vyvolávejte s emulzí dolů (čas si zapište tužkou na zadní stranu). Expoziční čas se zdvojnásobuje, dokud černá barva již neztmavne. S časem pro první maximální černou a clonou 11 pak exponuj kontaktní list, ale nejprve vezmi malý kousek a vyhodnoť ho a čas pro velký list případně ještě trochu uprav.