Nic
Witam,
Jestem typowym początkującym i oczywiście od razu popełniam pierwsze błędy.
Chciałem wykonać odbitki kontaktowe z moich negatywów. Moje próbki są jednak już po 3 sekundach w wywoływaczu całkowicie czarne. Wypróbowałem wszystkie czasy naświetlania od 1 do 30 sekund przy przysłonie f/8. Zawsze ten sam efekt.
Papier jest nowy. Użyłem wywoływacza Adox Adotol Liquid Ne, rozcieńczonego w proporcji 1+7. Czerwone światło w ciemni!
Gdzie może leżeć błąd?
Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mógł mi podać kilka wskazówek, od czego zacząć szukanie przyczyny!
Pozdrawiam, Niklas
wosis123
Jak dokładnie przeprowadziłeś naświetlanie tych arkuszy?
3 sekundy to zdecydowanie za dużo światła.
Pozdrawiam,
Hendrik
Nic
Zrobiłem zdjęcie podczas naświetlania z użyciem samowyzwalacza. Użyłem aparatu Meopta/Axomat z obiektywem standardowym o przysłonie f/8.
Pozdrawiam, Niklas
Gucker
Jaka jest odległość między papierem a soczewką; jakie jest ogniskowa tej soczewki?
Wolfgg
Cześć Niklas,
może ktoś w świetle dziennym policzył, ile arkuszy papieru jest w opakowaniu. Nie śmiejcie się, takie rzeczy się zdarzają, odkąd pojawił się „papier fotograficzny” do drukarek kolorowych.
Najpierw sprawdź, czy papier jest jeszcze nienaświetlony, i wyjmij z pudełka mały kawałek nienaświetlonego papieru z emulsją do dołu, zanurz go na 1 minutę w wywoływaczu, a następnie zatrzymaj i utrwal jak zwykle. Jeśli papier nadal jest biały, to wszystko w porządku.