Hallo allemaal!
Ik heb voor een zacht prijsje een Magnifax 4-vergroter gekocht om tot 6x9 te kunnen vergroten. De mengbox in de bijbehorende "Color 3"-kleurenkop lijkt me geschikt tot 6x7 (het lichtoppervlak is ca. 8 cm breed). Hij bestaat immers alleen uit piepschuim en een licht plastic oppervlak, maar voordat ik probeer zoiets zelf te bouwen, wilde ik vragen of je zo'n 6x9-mengbox nog via Impex kunt krijgen?
Dit bericht maakt me hierover nieuwsgierig, hoewel het de titel "Vervangingsfilters" draagt. Waar gaat dit precies over? Kan ik via Impex nog een 6x9-mengkamer voor de Meopta Color 3-kleurenkop krijgen?
Dan nog een vraag over de beeldtafel: deze is uitgerust met het verplichte paar glas/Antinewton. Voor kleinbeeld zijn er nog maskers in de Impex-catalogus, helaas blijkbaar niet meer voor 6x6 en al helemaal geen 6x9-maskers – heeft het vergroten van 6x9 zonder glas überhaupt zin? Of hangen die van nature door? In ieder geval zou de oplossing van één keer glas en één keer masker hier toch een goed compromis zijn.
Met vriendelijke groeten,
Thomas