Robin_
Ahoj milá fórová komunito,
než se do toho pustím, krátce se představím. Jmenuji se Robin, je mi 23 let a už skoro rok se věnuji „domácímu vyvolávání“.
A teď k mé otázce. Na jaře jsem vyvolal pár rodinných fotografií a daroval je své tchýni. Když jsem tam včera
byl na návštěvě, prohlédl jsem si ty fotky znovu. Zjistil jsem, že okraj fotografie, tedy místo těsně před přechodem do bílého okraje,
je mírně nahnědlý (cca 1 mm). Ale pouze na okraji. Uprostřed snímku není nic vidět. Fixoval jsem to snad příliš krátce? Používám Tetenal Superfix 1+9 a fixační doba se pohybuje kolem 2 minut. Také v pravidelných intervalech provádím test fixační doby. To by normálně mělo stačit. Zmíněné zvětšeniny jsou z PE papíru.
U svých fotografií jsem něco takového ještě nezažil. (Ale také je nemám pověšené na zdi).
Děkuji předem. S pozdravem,
Robin
piu58
Co je to za papír? Foma? Vypadá to tak. Nelze ho použít na zvětšeniny, které mají dlouho viset za sklem na zdi.
Foma pravděpodobně používá podklad pro barevný papír, který obsahuje TiO2. Ten – jak je již dlouho známo – způsobuje zhoršení kvality obrazu. (Vychází to z diskuse s Mirkem, který zná všechny výrobce PE papíru: na celém světě je totiž jen jeden.)
Robin_
Aha, to je zajímavé. Ano, ta každá zvětšenina je určitě Fomaspeed, ta druhá by ale mohla být možná i Ilford. To už nedokážu přesně říct.
Chovají se tak všechny papíry Foma, nebo jen určité druhy PE?
Tomu se dá zabránit jen tím, že fotky vložíš do alba a nepověsíš je na zeď, že?
S pozdravem
Olivinyl
Ahoj všichni,
to je ale zajímavé. Chtěl jsem si na konci roku nakoupit nový papír s PE vrstvou.
Já bych ale zvolil formáty 10x15, 13x18 a 18x24 MCP.
Jakou funkci má oxid titaničitý v papíru s barevnou vrstvou?
Je to právě ta „levnější“ PE vrstva na barevném papíru, co způsobuje ten cenový rozdíl?
S pozdravem Oli
piu58
> Je za ten cenový rozdíl zodpovědný „levný“ nosič z barevného papíru s PE vrstvou?
Pravděpodobně. Barevný papír se totiž vyrábí v mnohem větších množstvích.