Nou, gezien de situatie rond Kodak had ik bij Fuji Oostenrijk geïnformeerd naar de professionele films, aangezien er daar in de 135-verpakking blijkbaar alleen nog de 400H verkrijgbaar lijkt te zijn. Het antwoord is ontnuchterend:
Negatieffilms in 135-formaat zijn momenteel beschikbaar:
Superia 135/200-36 enkel en x3
Superia 135/400/36 x3
Superia 135/800-36
Superia 135/1600-36
De rest van het assortiment voeren we niet meer uit bij gebrek aan vraag. Ook 800- en 1600-films zullen we binnenkort niet meer in ons assortiment hebben.
Wat dit precies betekent (ik heb nogmaals navraag gedaan over Acros en 400H en wacht op antwoord) is onduidelijk, waardoor ik ook lang heb nagedacht of ik dit antwoord überhaupt met jullie zou delen. Misschien gaat het alleen om Fuji Oostenrijk en hun eigen distributiemagazijn; de uitspraken hoeven ook niet te betekenen dat de andere producten wereldwijd of in Europa niet meer verkrijgbaar zijn, maar geruststellend is het antwoord zeker niet.
Ik wil echter positief opmerken dat Fuji Oostenrijk binnen twee werkdagen heeft gereageerd – bij Kodak Oostenrijk heeft niemand de moeite genomen om mijn vraag van een paar maanden geleden te beantwoorden, toen de geruchten over het stopzetten van de diafilms de ronde deden.