Piercingmann
Hallo, mijn naam is Sandro. Ik heb van de opa van mijn vriendin twee Canon T90’s gekregen, samen met wat andere spullen. Ik zou ze graag willen verkopen, maar ik heb er helaas geen verstand van. De twee Canon’s werken nog :-) Bij één ontbreekt het batterijvakje.
Bijbehorende spullen
Lenzen: 2x Canon FD 50 mm 1:1,8
1x Tokina 500 mm 1:8 met 1x NDx2 D35,5 en 1x NDx4 D35,5 en originele tas
1x Kenko 2x CFE Teleplus MC 7
1x Maginon-serie G MC Automatic 1:2,8 f=28 mm D52
1x Canon FD 70-210 mm 1:4
1x Maginon-serie G MC Auto 1:1,7 f=50 mm D52
1x RMC Tokina 17 mm 1:3,5 D67
1x 13 mm naar 21 mm
Overige:
1x Canon BT-58
1x Canon Speedlite-flitser 199A
1x batterijgreep voor Canon A-1, AE-1, (P), AT-1, AV-1
Misschien kunnen jullie me helpen.
Zoals gezegd wil ik deze spullen verkopen.
wosis123
eBay.
Muep
Of op een rommelmarkt, afhankelijk van hoe oud de apparaten zijn. En verkoop de lenzen dan zeker apart, daar krijg je meer geld voor. Pas als je ze echt niet kwijt kunt raken, moet je alles als set aanbieden.
wosis123
Ik zou ook eerder eBay aanraden, alles apart. De camera’s gaan meestal voor zo’n 100-130 euro, de Canon-lenzen zijn standaard, worden maar ook vrij vaak aangeboden, leveren niet zo veel op, de 50 mm voor zo’n 30 euro, de zoomlens iets meer. De Maginons zijn niet zo'n hit, leveren niet veel op, de rest van de accessoires ook niet echt, de flitser misschien zo'n 20-25 euro.
sputnik
Ik zou ook eerder eBay aanraden, alles apart. De camera’s gaan meestal voor zo’n 100-130 euro,
Hm. Dan moet je wel een andere eBay gebruiken dan ik. Op "mijn" eBay gaan ze misschien voor 50 euro weg. Als ze al weggaan.
Muep
Interessant hoeveel verschillende eBay-veilingen er zijn: bij die van mij begint de prijs bij 20 en eindigt hij bij 150 :)
TR
Er is helemaal niet naar die prijzen gevraagd. De vraag die in het onderwerp wordt gesuggereerd, wordt zelfs helemaal niet gesteld. :D
Olivinyl
Hallo allemaal,
De Canon T90 is geen slechte camera. Hij kreeg vaak onterechte kritiek, omdat er na de aankoop van de body geen geld meer over was voor fatsoenlijke lenzen.
En 4 foto’s per seconde is toch ook al een prima prestatie.
Mijn suggestie: koop nieuwe batterijen, een pakket van 5 goedkope kleurenfilmrolletjes, speel een beetje met de camera, laat de filmrolletjes goedkoop ontwikkelen bij de drogisterij (inclusief afdrukken) en heb er plezier mee, of niet!
Zo niet, dan weet je in ieder geval of de camera werkt en kun je deze met een gerust hart op "eBay" verkopen.
Je krijgt er ongeveer 170 euro voor, als er tenminste iemand op zoek is naar zo'n camera.
Anders verkoop je de camera met de 50 mm-lens en de rest apart.
Ik heb van mijn opa een Canon Eos 500 met veel accessoires geërfd... Gewoon een plastic doos. Ik houd hem toch, want op eBay is er niets (niet veel) voor te krijgen en bovendien is het nu mijn uitleen-camera! Het komt zelfs vaker voor dat vrienden me vragen of ik een analoge camera te leen heb (gratis)... de meesten willen er zelfs nog een of meerdere zwart-witfilms bij hebben...
Groeten, Oliver
wosis123
De T90 was in zijn tijd de meest geavanceerde en baanbrekende camera, in ieder geval van alle Canon-modellen, en beschikte over mogelijkheden die pas veel later gedeeltelijk in de EOS-serie beschikbaar kwamen. Als hij goed functioneert en ook daadwerkelijk wordt gebruikt, beleef je er veel plezier aan. Verdiep je eens een beetje in dit mooie apparaat (ik kan de handleiding als pdf toesturen), anders:
http://www.mir.com.my/rb/photography/hardwares/classics/canont90/index.htm
http://t90.tripod.com/index.htm
http://www.paradesquare.ca/canon_fd/t-90.htm
...
Groeten,
Hendrik