michael-kielgmxnet
Ik wilde net een bestelling plaatsen in de webshop en ook een paar Fuji Pro 400 H-rolletjes meebestellen. Toen merkte ik dat er helemaal geen filmrolletjes meer in de webshop stonden, noch kleur noch zwart-wit. Zijn ze dan echt allemaal uitverkocht of is dit gewoon een foutje?
piu58
Ik heb me net aangemeld: er zijn heel veel films direct uit voorraad leverbaar.
TiMo
De laatste tijd krijg ik vaker de melding
"
Het gewenste artikel of de gewenste categorie
is niet meer aanwezig in de artikeldatabase."
als ik op een categorie klik.
Op het moment dat ik dit bericht plaats, is dat bij de categorie zwart-witfilms.
Het is dan een kwestie van geluk of je je bestelling bij elkaar kunt krijgen. Als je de zoekfunctie gebruikt, vind je de films wel. Toch is deze bug erg vervelend.
MirkoBoeddecker
Vreemd, bij mij werkt alles prima.
Welke browser gebruiken die twee waarbij er problemen optreden?
Met vriendelijke groeten,
Mirko
TiMo
Vaak werkt het, soms niet. Ik denk niet dat het aan de browser ligt. Dan zou de fout immers te reproduceren zijn.
Ik gebruik Opera onder Linux. Maar met Firefox lukte het ook niet.
ThomasPauly
Mijn bijdrage aan de foutenlijst:
1. CMS 20 zonder handtekening wordt in de winkel als leverbaar aangeduid, maar in de productbeschrijving als uitverkocht. Wat klopt er?
2. Factuuradressen in het buitenland bij afwijkende afleveradressen in Duitsland worden door het systeem niet geaccepteerd.
3. Als ik (aangezien het veld "Land" standaard op "Duitsland" staat) als alternatief de landcode in het veld "Postcode" invoer, geeft het systeem een foutmelding en belooft het het foutieve veld aan te geven. Maar dat doet het niet.
4. Als ik vervolgens mijn buitenlandse (viercijferige) postcode opgeef, wordt deze geaccepteerd, hoewel "Land" nog steeds op "Duitsland" staat, terwijl het helemaal geen geldige Duitse postcode kan zijn.
5. Onder "Factuuradres" wordt gevraagd om de volgorde achternaam-voornaam, onder "Verzendadres" achternaam-voornaam. Om fouten te voorkomen, zou dit uniform moeten zijn.
6. Het invoeren van een wachtwoord geldt, als men de instructies volgt, strikt genomen alleen voor nieuwe klanten en voor toekomstig gebruik. Het werkt blijkbaar echter ook voor bestaande klanten. De misleidende formulering zou moeten worden herzien.
Groeten
tepe
TR
Ik heb het inmiddels opgegeven om mijn adres in mijn profiel bij te werken. Dat lukt gewoon niet. Ongeveer drie jaar geleden kreeg ik te horen dat de betreffende technicus op vakantie was. Er zou mogelijk iets aan de Impex-logistiek moeten worden gedaan.
michael-kielgmxnet
Ik heb de fout zojuist nog eens nagebootst. Voordat ik me in de winkel aanmeldde, kon ik de films nog bekijken, daarna niet meer. Ik zie alleen nog de eerste 4 subcategorieën, en als ik dan bijvoorbeeld op "Kleurnegatieffilms" klik, krijg ik alleen de melding "Het gewenste artikel of de gewenste categorie
is niet meer aanwezig in de artikeldatabase."
Als browser gebruik ik de nieuwste versie van Firefox (14.0.1)
MirkoBoeddecker
Ik heb het inmiddels opgegeven om mijn adres in mijn profiel bij te werken. Dat lukt gewoon niet. Ongeveer drie jaar geleden kreeg ik te horen dat de betreffende technicus op vakantie was. Er zou mogelijk iets aan de Impex-logistiek moeten worden gedaan.
Nou ja, die vakantie was blijkbaar iets anders, want die man is in ieder geval nooit meer gezien.
Na lang zoeken hebben we zijn baas (uit zijn losse netwerk) opgespoord.
Die helpt ons nu.
Zo hebben we het inmiddels opgelost ;-)
We moeten dit echter allemaal handmatig aanpassen, omdat de winkel dat niet kan en we lopen er constant achteraan.
Dat blijft ook zo.
Al het andere zou met de lancering van de nieuwe winkel moeten verdwijnen.
Dat gedoe met de categorieën bij het inloggen is echt stom. Dat moet hij nog even voor die tijd regelen.
Eén ding heb ik geleerd: ik moet blijkbaar vaker zelf in de winkel winkelen ;-)
Dat zorgt dan ook voor omzet :D
Groeten,
Mirko
MirkoBoeddecker
Het enige wat ik niet begreep, was de opmerking bij de CMS 20-films zonder handtekening.
Die zijn in ieder geval nog niet uitverkocht.
Met vriendelijke groeten,
Mirko
MirkoBoeddecker
Ha! Nu snap ik het :-)
TiMo
Ik heb de fout als volgt kunnen reproduceren:
Als ik iets in mijn winkelmandje leg, krijg ik geen toegang meer tot de categorie zwart-witfilms. Als ik mijn winkelmandje leegmaak, werkt het weer. Dat is heel vreemd.
ThomasPauly
Nog een ongevraagde suggestie voor de vernieuwing van de webwinkel:
Aangezien er via DHL wordt geleverd, zou het invoerformulier ook velden voor DHL-pakketautomaten moeten bevatten (postcode van de klant, nummer en locatie van de DHL-pakketautomaat).
tepe
MirkoBoeddecker
Nog een ongevraagde suggestie voor verbetering
Ongevraagde suggesties voor verbetering bestaan niet :-)
Gast
Nu we het er toch over hebben: ik probeer al een jaar lang mijn e-mailadres in mijn contactgegevens te wijzigen.
Ik krijg dan steeds te horen dat de gegevens worden gecontroleerd en vervolgens worden aangepast.
Maar tot nu toe is er nog niets gebeurd!
Voor de rest werkt de webwinkel bij mij perfect!!
Met vriendelijke groet,
Wolfgang