Hallo Oliver,
op aanraden van een ander analoogforum heb ik de
Osram Decospot LED 80003 rood (230 V, verkrijgbaar met steek- of E14-schroeffitting)
aangeschaft. Ik heb de sluiertest gedaan met ADOX MCP en Ilford MG IV bij indirecte belichting: werkt prima.
Groeten
Volker
Ik had me ook al ingelezen en heb deze lamp van Osram aangeschaft.
Bedankt voor nog een ervaringverslag.
Verder heb ik een scherpstelsysteem van Hama gekregen. Ik heb dit al eens uitgeprobeerd in een "droogoefening". Eens kijken hoe de afdrukken eruitzien als ze met het oog scherpgesteld zijn en in vergelijking met het scherpstelsysteem.
EDIT:
Zo, ik heb nog een stapel Ilford Multigrade MG IV in 10x15 "gedoneerd" gekregen en bij de gastheer Adofix en Adotol NE besteld. Dan kan ik in het weekend wel een paar uur in de "keuken" doorbrengen en een beetje oefenen.
Als de handelingen eenmaal goed zitten, kan er nog ADOX MCP bijbesteld worden.
De Calbe A300 zou ik trouwens weggooien, die werkt misschien nog wel, maar is vanwege de lange fixeertijden nogal onpraktisch. Een moderne snelfixeerder is daar veel beter voor.
Ik heb de A300 al volledig aangemaakt (1 zakje op 1000 ml) en als papierfixeer gebruikt. Die heeft het echt vrij snel begeven. Ik heb er ongeveer 30 vellen 9*13 mee gefixeerd en 3 vellen 18*24, en daarna duurt het al meer dan 15 minuten om er een filmstrook (geen Tmax) als test mee te fixeren!
Groeten, Oliver