Franco
Hallo,
Ik ben een beetje verbaasd dat SILVERMAX-ontwikkelaar alleen nog in flessen van 100 ml te koop is. Deze kleine verpakkingen hebben een prijs per liter van 83 €, wat ik erg duur vind.
Op de ADOX-website en in het gegevensblad van de ontwikkelaar worden nog steeds de verpakkingsgroottes van 50 ml en 250 ml vermeld.
Is er een reden waarom er alleen nog maar zulke kleine verpakkingsgroottes verkrijgbaar zijn?
Met vriendelijke groet, Thorsten
MirkoBoeddecker
Nou ja, per film kost het bij de 100 ml-fles ongeveer 58 cent, tegenover 46 cent bij de 250 ml-fles.
?
De 100 ml-fles is voldoende voor 12 films en kost netto 7,00 EUR.
De 250 ml was genoeg voor 30 films en kostte 13,99 EUR.
?
Chemie wordt helaas nog steeds vaak onderschat. Hier zit namelijk veel speciaal ontwikkelingswerk in de prijs om de chemie af te stemmen op het filmtype.
?
Is het echt de moeite waard om hier vanwege 12 cent per film over na te denken en eventueel een andere chemie te gebruiken?
?
We hebben dit aangepast, omdat we de 100 ml-flessen speciaal laten produceren in een andere kunststofmix die bijna net zo goed zuurstof afsluit als glas. Daardoor blijft de chemie ook beter bewaard. Als je van de oude, grotere fles slechts een klein deel moest weggooien, klopt de rekensom al niet meer.
?
Als we in de toekomst meer omzet halen uit de chemie, overwegen we echter ook graag om de 250 ml-flessen dienovereenkomstig te laten produceren.
Vanwege de kosten voor het afvullen maakt het voor ons niet uit :-)
?
500 ml zou ook denkbaar zijn, maar gezien de prijs van de flessen zie ik nauwelijks afzetmogelijkheden.
?
Met vriendelijke groeten,
?
Mirko
Gast
Dat van het flessenmateriaal is logisch, en de kleine hoeveelheden zijn vast ook sneller opgebruikt. Wat heb je aan grotere verpakkingen als die dan toch al in de winkel moeten worden weggegooid?
En zo duur is die chemie nu ook weer niet. De gemiddelde hobbylaborant zal geen grote hoeveelheden verwerken. Bij mij is dat in ieder geval zo. Ik doe veel verschillende dingen in het laboratorium, maar allemaal in kleine hoeveelheden.
€