karsten
Beste mensen,
Sinds kort staat er een behoorlijk versleten Thermaphot 302v naast me. Ik ben vastbesloten om ermee mijn lab nu ook op RA-4 te laten draaien, maar daar moet nog het een en ander voor gebeuren. De machine is behoorlijk vuil en verkalkt. Ze heeft een aantal jaren stilgestaan en mag nu eindelijk weer aan het werk.
De volgende vragen:
- Wat is het beste reinigingsmiddel voor de rollen, tank, enz.? Hoe krijg ik dev/blx-resten uit de filters?
- Bestaat het bedrijf Thermaphot nog? Vandaag nam niemand de telefoon op, of waar zijn er eventueel reserveonderdelen te krijgen?
- Wie heeft ervaring met ACP's? Moet ik ergens op letten na een lange stilstandperiode?
Met vriendelijke groeten, Karsten
haeberlein
Ik heb hetzelfde apparaat. Je kunt het het beste schoonmaken met warm, helder water en eens in de zes maanden met Jobo Processor Clean. Heb je de handleiding van het apparaat nog? Daarin staat alles. Indien nodig kan ik ze je toesturen. Het is echter een pdf-bestand van 300 MB. Ik had ze ooit op een ander forum bij een filehoster geüpload, omdat er veel belangstelling voor was. Of bel gewoon eens naar de heer Kämmerl (de bouwer van de machines).
Groeten, Rene
gerich
Hoe waren uw ervaringen met de heer Kümmerl?
Kalkaanslag verwijderen met verdund citroenzuur. Zijn de rubberen rollen nog in orde?