MirkoBoeddecker De Ilfochrome-materialen worden per 25 november 2011 30% duurder (papier/film, exclusief chemicaliën). Wie nu iets nodig heeft, kan het beste vandaag of morgen een voorraad inslaan, zodat we de bestelling nog tegen de oude prijs kunnen plaatsen. Met vriendelijke groeten, Mirko
cfb_de Is er iets waar van het gerucht dat Ilfochrome uit de handel wordt genomen? Nee, dat is namelijk geen gerucht, maar een feit. Zie hier: http://photoscala.de/Artikel/Das-Ende-von-Ilfochrome-Classic Met vriendelijke groeten, Franz
thomas_l Verdorie, mijn Ilfochrome was sowieso peperduur, maar wel goed en makkelijk te gebruiken. De volgende vraag zou dan zijn of je niet weer R3-papier zou kunnen maken ;-)
AchimBauer Is de link van Franz waar of werd er alleen maar gedreigd om hogere prijzen af te dwingen? Wat jammer, het zou fijn zijn als Ilford hier eens duidelijk uitsluitsel over zou geven, Wat jammer als Ilfochrome niet meer zou bestaan (het verbaast me dat nog niemand het woord Adochrome heeft gebruikt) Zelf heb ik momenteel geen behoefte aan Ilfochrome en ook niet in de nabije toekomst; ik ben al blij als ik me aan mijn planning kan houden om eind dit jaar weer te beginnen met zwart-witlaboratoriumwerk. Maar ik heb nog zoveel kleurendia's die meer verdienen dan in dozen te slapen of gescand en afgedrukt te worden, om na een paar weken te vervagen. Dat is nu eenmaal het voordeel van digitale fotografie: je hebt geen dure grondstoffen nodig om materiaal te verwerken dat je tegen betaalbare prijzen moet aanbieden; je kunt goedkope grondstoffen tot inkt verwerken en winstmarges behalen waar de drugshandel jaloers op zou zijn. Groeten, Achim PS: Argenta heeft ooit een zwart-witpapier gemaakt met Cibaglanz, maar dat is ook verleden tijd.